ראשל"צ: ניידת האכיפה המצלמת חוזרת לפעילות בעיר

    איתי גדסי No Comments on ראשל"צ: ניידת האכיפה המצלמת חוזרת לפעילות בעיר
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע הקרוב תחזור לפעילות ניידת אכיפת עבירות חנייה קשות לאחר ריבוי עבירות חנייה המסכנות חיים ובהמשך לפגישה שהתקיימה עם ועד התושבים שבקשותיהם הוטמעו בהנחיות לפקחים האוכפים. נציין עוד כי במסגרת הפקת הלקחים נבחנו ונלקחו בחשבון גם פניות נהגים שהגישו ערעורים על דו"חות ניידת האכיפה.

    הניידת מצוידת בשלוש מצלמות מיוחדות שמותקנות בפנים הרכב המצלמות עבירות חנייה קשות בצירים ראשיים ברחבי העיר בהתאם לשיקול דעתו של הפקח המוסמך, וככל שאכן נעברה עבירה.

    החזרת הניידת לפעילות נעשית, כאמור, על רקע עלייה בעבירות חנייה מסכנות חיים ומייצרות עומסי תנועה. כך למשל, רק בשנה האחרונה נמנו מעל ל-30,000 עבירות חנייה חמורות, מתוכן ניתן לציין כי מעל ל-6,000 חניות על המדרכה ומעל 1,000 חניות בחניית נכה. עוד נציין כי במוקד העירוני מתקבלות כ-70 פניות בנושא זה מדי יום.

    לאחרונה הוצבו שלטים רבים ומאירי עיניים ברחבי העיר המתריעים על אכיפה באמצעות מצלמות, כמו כן חודדו ההנחיות בדבר האכיפה.

    הניידת, שתהיה גלויה ומשולטת, תפעל רק בצירים הראשיים.  עוד בטרם תיעוד העבירה ורק כאשר הנהג נמצא ברכב, תתבצע לעברו כריזה להזיז את הרכב מהמקום, ובמידה ולא ייעשה זאת תצולם העבירה והחומר יועבר ישירות למחשב הנייד שבתוך הניידת אותה יפעיל פקח שיזרים את הדו"חות ישירות לאגף חניה וגרירה.

    בחברה לביטחון מספרים על שורה של עבירות תנועה המוגדרות קשות שפוגעות בזרימת התנועה ומסכנות את בטיחות הולכי הרגל. כך למשל, מדי יום נרשמים עשרות דו"חות לכלי רכב שחנו בחניות נכים בעיר. האכיפה המוגברת בנושא לא הצליחה למגר את התופעה לגמרי. עבירות נוספות שצפויות להילכד במצלמת הניידת הן: חניות כפולות בצירים ראשיים, חניות בתחום תחנת אוטובוס, חניות על מדרכות ועל תחום צומת, חניות על מעברי חצייה, ובעיקר בסמיכות לבתי ספר, כך שהתלמידים מתקשים לחצות בבטחה. הניידת תפעל בעיקר בצירים מרכזיים כמו ברחובות רוטשילד, הרצל, לישנסקי, משה דיין, סחרוב, ז'בוטינסקי, סביב קניון הזהב ורחובות נוספים. כעת מקווים בחברה לביטחון שהניידת תרתיע את הנהגים בביצוע אותן עבירות.

    סגן וממלא מקום ראש העירייה, רז קינסטליך המחזיק בתיק החברה לבטחון: "למרות אפשרויות החניה הרבות בעיר, ישנם לא מעט נהגים המתעקשים להחנות את רכבם בניגוד לחוק. תושבים רבים מתלוננים על תופעה זו ועל ההתנהגות הבריונית של נהגים בכביש המרשים לעצמם לזלזל בציבור ולסכן אותם. נתקלתי לא פעם בנהגים שחנו בחניית נכים או חסמו נתיב תחבורה ציבורית, כי הם קפצו לקנות סיגריות מהקיוסק או יצאו להוציא כסף מהכספומט".

    מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, הוסיף: "עיריית ראשון לציון רואה חשיבות עליונה בשמירה על הבטיחות בדרכים ועל זרימת התנועה בעיר. כדי לאפשר זאת, החלטתי לצייד את פקחי העירייה בטכנולוגיה המתקדמת בעולם לשמירה על הסדר הציבורי והגברת הבטיחות בכבישים בעיר".

    נזכיר, כי עיריית ראשון לציון פועלת בזירות שונות על מנת ליצור מודעות הולכת וגדלה של הציבור לשמירה על החוק וליצירת סביבה מחנכת, ולפיכך מקיימת מערך הסברה הקורא לשינוי בהתנהגות והתחשבות באחר. האכיפה נועדה למגר מקרים חמורים של בריונות בכביש. אגף החנייה קורא לציבור הנהגים לשמור על הוראות החוק והסדר הציבורי ולהימנע מביצוע עבירות הקשורות לחנייה.

    מצ"ב עבירות חנייה שצולמו בשבועות האחרונים ברחבי העיר



    0 תגובות